Wednesday, January 4, 2012

Seriously?/Seriamente?

Seriously?
Since the new year has begun, I’ve seen a barrage of weight loss commercials. Every weight loss company, product, diet, etc. has felt the need to sell their wares on television.
The reason, it seems, is to help all of us, that are overweight, finally overcome “the battle of the bulge” and lose weight. Commercials with success stories of weight loss are inspiring and empowering.

However, in recent days I have seen at least 3 commercials on television for weight loss reduction companies that have women as their spokesperson-women who have never had a weight problem in their lives.

My initial reaction, and response to these weight loss companies: SERIOUSLY? Way to go weight loss industry. Way to make us feel better about ourselves. Way to sabotage our efforts before we’ve ever even started.

This problem is not just in weight loss companies. This permeates our media, throughout the world. A recent magazine cover in Europe, featuring Adele, British singer and beautiful plus sized woman, drew controversy. The magazine chose to focus on her face, not her body, not showing Adele as she is, beautiful, curves and all.

We need to face the facts. Those of us who were not made thin aren’t going to be thin. But we can be thinner, lose weight, to feel better in our own skin, to have more energy, to be healthy, help us feel better about ourselves, and countless other reasons. Isn't that what weight loss is supposed to be about?

For those that chose not to see women for who and what they are, beautiful creatures that were designed to have curves,
I have news for you...

Fat women exist.
We have curves.
We are beautiful.
We are sexy.
We are worthy of love.


This year I'm going to try and lose weight. Not for a man, not to prove any statistics…
....FOR ME.


I exist. I have curves. I am beautiful. I am sexy. Regardless of my shape or size, I am worthy of love.

Seriamente?
Desde el año 2012 ha comenzado, he visto un aluvión de pérdida de peso los anuncios. Cada pérdida de peso compañía, producto, dieta, etc. ha sentido la necesidad de vender sus productos en la televisión. La razón es, según parece, para ayudarnos a todos nosotros, que tiene problemas de sobrepeso, finalmente superar "la batalla de bulge" y bajar de peso. Los anuncios con historias de éxito de la pérdida de peso están inspirando y empoderamiento.

Sin embargo, en días recientes he visto al menos 3 anuncios por la televisión para compañías de reducción de pérdida de peso que tienen mujeres como sus portavoces-mujeres que nunca han tenido un problema de peso en sus vidas.

Mi reacción inicial, y respuesta a estas compañías de pérdida de peso: ¿SERIAMENTE? Genial, industria de pérdida de peso. Hacernos sentir mejor sobre nosotros. Sabotear nuestros esfuerzos antes de que hayamos comenzado.

Este problema no es sólo en las empresas de pérdida de peso. Esto impregna nuestros medios de comunicación, en todo el mundo. Un reciente portada de revista en Europa, con Adele, la cantante británica y tamaño además de hermosa mujer, señaló a la controversia. La revista eligió centrarse en su rostro, no mostrando cuerpo de Adele, como ella es hermosa, curvas y todo.

Tenemos que enfrentar los hechos. Aquellos de nosotros que no hicieron fina no van a ser delgada. Pero podemos ser más delgados, perder peso, para sentirse mejor en nuestra propia piel, tener más energía, estar saludable, ayuda nos sienta mejores acerca de nosotros mismos y de innumerables otras razones. ¿No es eso lo que la pérdida de peso se supone que es sobre?

Para aquellos que optaron por no ver a mujeres para que lo que son y hermosas criaturas que fueron diseñados para tener curvas, tengo noticias para ti...

Existen mujeres gordos.
Tenemos curvas.
Somos bellos.
Somos sexys.
Somos dignos de amor.

Este año voy a intentar bajar de peso. No para un hombre, no para probar cualquier tipo de estadísticas…
...PARA MÍ.

Existo. Tengo curvas. Soy hermosa. Soy sexy. Independientemente de mi forma o tamaño,
soy digno de amor.

British singer Adele, on the cover of Cosmopolitan Magazine.
Photo credit Cosmopolitan Magazine.


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