Thursday, March 31, 2011

I Love to Sing/Me Encanta a Cantar

I love to sing
2-26-11
I love that people are shocked when they hear my voice-
           they can't believe it's me.
I love seeing this shock on people's faces turn into a smile.
I love that my Mom wants to have a CD of Handel's Messiah,
           all 3 parts, with just my voice.
I love to challenge myself in singing.
I love that I can sing very quietly, just above a whisper, and that
          I can sing loudly enough to fill a room
I love that when I sing "Caledonia" by Celtic Woman, my cat
          stares in me, in total awe, as if to say, "How do you do
          that?!?"
I love that I can express myself through my singing.
I love that I can express my emotions, and emotions that
          aren't even mine.
I love to sing in funny ways, in different accents or voices,
          to make someone laugh.
I love that when I sing along to another singer, I can change
         my voice to imitate theirs. I can be anyone I want to be.
I love that I can actually turn heads when people hear me sing.
I love that with my voice I can soar high above the clouds
          with the other angels, even with my broken wing.
I love that my voice can shock, stun, touch, impress, inspire, awe,
          and move people to tears.
I love that you cried when I sang you an Italian aria.
I love to sing, even though no one else will hear me.
I love to sing.

Me encanta a cantar
Me encanta que la gente se sorprende cuando escuchan mi voz-
             que no pueden creer que soy yo.
Me encanta ver a este choque en el turno de la gente se enfrenta
             en una sonrisa.
Me encanta que mi mamá quiere tener un CD del Mesías de
             Handel, las 3 partes, con sólo mi voz.
Me gusta desafiarme a mi mismo en el canto.
Me encanta que puedo cantar en voz muy baja, justo por
            encima de un susurro, y que puedo cantar lo
            suficientemente fuerte como para llenar una habitación.
Me encanta que cuando canto "Caledonia" de Celtic Woman,
           mi gata se queda mirando en mí, con asombro total,
           como si decir, "¿Cómo se hace eso??"
Me encanta que me puedo expresar a través de mi canto.
Me encanta que puedo expresar mis emociones
            y las emociones que ni siquiera son míos.
Me encanta cantar de una manera divertida, con acentos
            diferentes voces, para hacer reír a alguien.
Me encanta que cuando canto junto a otro cantante,
            yo puedo cambiar mi voz a la de ellos imitan. Yo puedo ser
            cualquier persona que quiero ser.
Me encanta que en realidad su vez la cabeza cuando la gente
           me oye cantar.
Me encanta que con mi voz que puede elevarse por encima de las
           nubes con los otros ángeles, incluso con mi ala rota.
Me encanta que mi voz puede shock, aturdimiento, el tacto,
          impresionar, inspirer, temor, y la gente se mueve a
          las lágrimas.
Me encanta que lloraste cuando te cantaba un aria italiana.
Me encanta a cantar, aunque nadie me va a escuchar.
Me encanta a cantar.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.